ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

Zadania dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc czerwiec
1.       Coś się skrada, coś szeleści, dżungla sto tajemnic mieści
• Rozwijanie mowy i myślenia w toku zabaw i zajęć, kształcenie umiejętności językowych,
wzbogacanie słownictwa
• Rozwijanie postawy badawczej i umiejętności obserwacji oraz budzenie dziecięcej
ciekawości w poznawaniu środowiska przyrodniczo-społecznego;
• Tworzenie okazji do podziwiania otaczającego świata przyrody, tego najbliższego
odległego - egzotycznego;
• Prowadzenie ćwiczeń ortofonicznych rozwijających mięśnie narządów mowy;
• Umożliwienie doświadczeń w mówieniu na zadany temat i byciu słuchanym;
• Wspieranie samodzielnych, twórczych działań dzieci.

2.       Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nimi świat.
• Utrwalenie pojęcia para;
• Uświadomienie relacji pokrewieństwa i właściwe nazywanie członków rodziny;
• Czerpanie radości z tworzenia przedmiotów o charakterze użyteczno-dekoracyjnym;
• Kształtowanie umiejętności liczenia w możliwie szerokim zakresie.

3.       Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem
·         Dostrzeganie zmian we własnej osobie (cechy jakościowe i ilościowe)
·         Kształtowanie intuicji związanych z relatywizmem i upływem czasu oraz umiejętności posługiwania się określeniami czasu;
·         Nabywanie coraz dojrzalszych kompetencji społecznych, budowanie obszaru własnego Ja;
·         Uświadomienie sobie konsekwencji upływu czasu w kontekście rozwoju i wzrostu;
·         Doskonalenie umiejętności budowania wielozdaniowej wypowiedzi na konkretny temat

4.       Góry, morze, wieś, jezioro, gdzie rodzice nas zabiorą?
·         Rozwijanie umiejętności ruchowych, cech motorycznych przez zabawy i ćwiczenia organizowane oraz samorzutne;
·        Dostarczenie dzieciom wiedzy o przyrodzie i środowisku społecznym, typach krajobrazów
·       Stwarzanie sytuacji do bezpośredniego kontaktu z przyrodą jako źródłem marzeń, przeżyć i doznań;
·       Rozwijanie mowy i myślenia przez samodzielne wypowiedzi na temat zbliżających się wakacji - mówienie o swoich marzeniach;
·       Aranżowanie sytuacji sprzyjających nawiązywaniu życzliwych kontaktów z ludźmi.

Zadania dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc kwiecień 
1.       Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza.
·         Wyrabianie nawyków prozdrowotnych;
·         Zdyscyplinowanie i dbałość o zdrowie własne i innych członków społeczności przedszkolnej;
·         Kształtowanie nawyku dbania o czystość w najbliższym otoczeniu;
·         Kształtowanie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa;
•     Rozwijanie świadomości wartości zdrowia i konieczności dbania o nie.

2.       Na wsi zawsze jest wesoło, tyle pól i zwierząt wkoło
·         Ćwiczenie prawidłowego funkcjonowania aparatu oddechowego i artykulacyjnego;
·          Uświadomienie potrzeby hodowania niektórych roślin jako niezbędnych do wyżywienia człowieka;
·         Umożliwienie dzieciom poznania życia w środowisku wiejskim i najbliższego środowiska
            wiejskiego – podwórka
·         Kształtowanie umiejętności liczenia w możliwie szerokim zakresie oraz klasyfikowanie według  cech jakościowych;
·         Kształtowanie umiejętności oceny zachowania bohaterów utworów literackich.

3.       Wielkanocne to pisanki, wyklejanki, malowanki.
·         Budzenie zainteresowania zwyczajami i tradycjami związanymi ze świętami wielkanocnymi;
·         Wyzwalanie ekspresji i rozwijanie sprawności ruchowej;
·         Wyrabianie umiejętności kolejnego wypowiadania się podczas rozmów z całą grupą, wdrażanie do słuchania koleżanek i kolegów;
·         Rozwijanie możliwości wokalnych przez śpiew indywidualny i grupowy;
·         Doskonalenie sprawności manualnej oraz poczucia estetyki w toku twórczych działań plastycznych.

4.       Stop! Zabraniam! Zakazuję! Śmieci w worki się pakuje!
·         Kształtowanie szacunku do przyrody w jej naturalnej formie;
·         Dostarczanie wiedzy o zagrożeniach środowiska i sposobach ochrony;
·         Wyrabianie nawyków dbałości o czystość i porządek otoczenia;

·         Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat.

Zadania dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc luty
1.     Ferie to jest supersprawa, odpoczynek i zabawa
·        Uwrażliwienie na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu;
·        Doskonalenie umiejętności wypowiedzi oraz bogacenie słownika czynnego dzieci;
·        Wzbogacanie wiedzy o sportach zimowych;
·        Doskonalenie umiejętności liczenia, porównywanie liczebności zbiorów;
·        Kształtowanie umiejętności tworzenia prac plastycznych inspirowanych utworem literackim.

2.     Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy.
·        Poznawanie miejsc użyteczności publicznej oraz ich znaczenia w życiu;
·        Kształtowanie umiejętności właściwego zachowania w miejscach publicznych;
·        Obserwacja pracy ludzi wykonujących różne zawody w bliskim otoczeniu przedszkola;
·        Nabywanie umiejętności wymiany jeden do jednego, jeden do wielu w sytuacji zabawy;
·        Rozbudzanie intuicji matematycznej w obszarach: ciężar i długość/szerokość.

3.     Podróżować każdy może: na rowerze, na motorze
·        Rozróżnianie pojazdów poruszających się na lądzie, na wodzie, w powietrzu;
·        Składanie prostych konstrukcji z papieru unoszących się w powietrzu i na wodzie;
·        Stworzenie okazji do obserwacji obiektów w powietrzu i na wodzie w toku zabaw badawczych;
·        Rozwijanie zdolności uważnego słuchania opowiadań i wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób.

4.     Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę
·        Rozwijanie aktywności twórczej przez wspólne wykonywanie form przestrzennych z różnego rodzaju materiałów;
·        Poszerzanie wiedzy dzieci o teatrze, szczególnie o teatrze lalkowym;
·        Bogacenie przeżyć dzieci przez zabawy z wcielaniem się w role;
·        Wyodrębnianie cech wspólnych lalek teatralnych i różnic między nimi.

Zadania dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc styczeń
1.     Nowy rok się właśnie zaczął i z radości wszyscy skaczą
·        Dostrzeganie powtarzalności pór roku, miesięcy;
·         Spostrzeganie sekwencji czasowych: krótszych i dłuższych (godzin, dni, miesięcy);
·        Zapoznanie dzieci z nazwami miesięcy, pór roku, dni tygodnia;
·        Rozwijanie zdolności dostrzegania i wyodrębniania rytmów i sekwencji czasowych.

2.     Kocham babcię, kocham dziadka, bycie z nimi to jest gratka
·        Rozwijanie umiejętności mówienia o uczuciach;
·        Wspieranie dzieci w działaniach świadczących o przywiązaniu i miłości do najbliższych;
·        Umożliwienie własnoręcznego wykonania prezentów;
·        Kształcenie umiejętności planowania i realizacji działań związanych z przygotowaniem przyjęcia;
·        Kształcenie odporności emocjonalnej w sytuacjach wystąpień przed widownią;
·        Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.

3.     Cały z cegły, ma dwie wieże, w tym zamku kiedyś mieszkali  rycerze
·        Zaspokajanie dziecięcej potrzeby aktywności fizycznej;
·        Organizowanie zabaw sprzyjających rozwinięciu się pożądanych cech charakteru: cierpliwości, godzenia się z niepowodzeniem;
·        Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem;
·        Ćwiczenie właściwego ustawiania się w pary.

4.     Co marzenia, to marzenia, wnet się życie nasze zmienia
·        Doskonalenie umiejętności wyrażania własnych myśli i życzeń;
·        Kształtowanie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych;
·        Doskonalenie umiejętności liczenia przedmiotów, dokładania, zabierania, ustalania, ile pozostało;
·        Uwrażliwienie na potrzeby i marzenia innych ludzi.

Zadania dydaktyczno - wychowawcze na miesiąc grudzień.
1. Zasypało cały świat, nocą śnieżek z nieba spadł
• Uwrażliwienie na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu;
• Doskonalenie umiejętności wypowiedzi oraz bogacenie słownika czynnego    
dzieci;
• Wzbogacanie wiedzy przez przeprowadzanie doświadczeń i zabawy
 badawcze;
• Zapoznanie z wybranymi utworami literatury dla dzieci;
• Tworzenie prac plastycznych inspirowanych słowem mówionym.
2.     Porządkami czas się zająć, goście zaraz przybywają
• Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za porządek i czystość w najbliższym   
  otoczeniu;
• Pogłębianie w dzieciach uczucia przywiązania do rodziny, potrzeby niesienia
  pomocy na miarę możliwości;
• Wielozmysłowe poznawanie otaczającego świata (węch, dotyk);
• Doskonalenie wypowiedzi ustnych, prezentowanie własnych doświadczeń i
  własnego punktu widzenia;
• Zaangażowanie dzieci w czynności prospołeczne.
3.     W całym domu pachnie lasem, to już święta są za pasem.
• Przybliżenie dzieciom tradycji świątecznych Bożego Narodzenia;
• Wdrażanie do estetycznego wykonywania ozdób choinkowych, czynny udział w dekoracji
  drzewka świątecznego w sali;
• Stworzenie okazji wielozmysłowego poznawania otaczającego świata (dotyk, węch);
·        Integrowanie dzieci i ich rodzin z przedszkolem przez uczestnictwo w uroczystości grupowej.

LISTOPAD
 Mały człowiek czy też duży, dobrze, gdy pomocą służy
·        Stwarzanie okazji do dobrych uczynków;
·        Zwrócenie baczniejszej uwagi na przejawy życzliwości, uczynności uprzejmości;
·        Inicjowanie działań wymagających współpracy i współdziałania;
·        Tworzenie miłej i ciepłej atmosfery sprzyjającej przyjaznym relacjom wśród dzieci;
·        Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat;
·        Doskonalenie świadomości schematu własnego ciała oraz umiejętności porównywania obiektów pod względem wielkości.

Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje
·        Budowanie prostych konstrukcji latających;
·        Rozwijanie umiejętności plastyczno-technicznych;
·        Tworzenie instrumentów dętych z nietypowych przedmiotów;
·        Wzbogacanie czynnego słownika dzieci;
·        Rozbudzanie ciekawości i dociekliwości badawczej.

 Parasole czas wyciągać, jesień w pełni, deszcz nadciąga.
·        Rozumienie potrzeby ubierania się stosownie do panujących warunków pogodowych dbania o zdrowie;
·        Rozbudzanie postawy badacza zjawisk przyrodniczych i fizycznych;
·        Wzbogacenie doświadczeń estetycznych i twórczych dzieci;
·        Rozbudzanie intuicji geometrycznej, dostrzeganie kształtu trójkąta wśród innych figur.

Wszyscy razem się bawimy, wszystkie strachy przegonimy
·        Pokonywanie strachu przed nieznanym i wytworami własnej wyobraźni;
·        Zwrócenie uwagi na przyjemną stronę zabawy i wartości z niej płynące;
·        Doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała;
·        Usprawnianie i wzmacnianie sprawności manualnej dłoni, palców – przygotowanie do pisania;
Wyrabianie pewności w wypowiadaniu własnego zdania w rozmowie na określony temat.


PAŹDZIERNIK.

Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele:
• Zapoznanie z różnymi cechami owoców oraz z miejscem ich pochodzenia – sadem;
• Wyrabianie prawidłowych nawyków żywieniowych;
• Doskonalenie sprawności fizycznej i manualnej;
• Kształtowanie właściwej koordynacji wzrokowo-ruchowej;
• Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie dostępnym dzieciom;
• Posługiwanie się określeniami dotyczącymi stosunków przestrzennych.

Witaminy, hop! do brzuszka, i marchewka, i pietruszka:
• Poszerzanie wiedzy z dziedziny przyrody;
• Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonania prac plastycznych;
• Kształtowanie intuicji matematycznej;
• Wyczulenie na regularność w najbliższym otoczeniu, powtarzanie i kontynuowanie rytmów;
• Zapoznanie z wyglądem, budową, smakiem i zapachem warzyw oraz sposobami ich wykorzystania.

Liście malowane, pod drzewami rozsypane:
• Dostrzeżenie zachodzących w przyrodzie zmian związanych z aktualną porą roku;
• Zwrócenie uwagi na specyficzny koloryt jesieni i bogactwo drzew parkowych i leśnych oraz na ich piękno;
• Rozwijanie zmysłu obserwacji i zdolności porównywania.

Las szumi jesiennie, już robi się sennie:
• Wyrabianie umiejętności uważnego obserwowania przyrody; zwrócenie uwagi dzieci na jesienną szatę lasu oraz cechy jesiennych dni (mgliste poranki, chłodne dni, wczesny zmrok, szarówka);
• Bliższe poznanie wybranych mieszkańców lasu i ich jesiennych zwyczajów;
• Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej;

WRZESIEŃ


Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita was!
  • Zapoznanie się dzieci w obrębie grupy, a także z nauczycielem i salą.
  • Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem.
  • Poznanie pomieszczeń przedszkolnych i ich funkcji.
  • Wspomaganie dzieci w dobrym funkcjonowaniu społecznym i w budowaniu dobrego samopoczucia.
  • Wzbudzanie zaufania do nauczyciela i innych dzieci.
  • Kształtowanie świadomości własnego „ja” oraz orientacji przestrzennej.
W moim domu nie nudzi się nikomu!
  • Rozwijanie u dzieci zdolności do uważnego słuchania wierszy i opowiadań.
  • Kształtowanie pozytywnego, pełnego ciekawości stosunku do książek i literatury dla dzieci.
  • Zapoznanie dzieci z barwami podstawowymi i pochodnymi.
  • Wyrabianie u dzieci poczucia odpowiedzialności za porządek w najbliższym otoczeniu.
Stop! Uwaga! Niebezpiecznie! Zasad naucz się koniecznie!
  • Uświadomienie konieczności przestrzegania zasad gwarantujących bezpieczeństwo w przedszkolu i poza nim.
  • Poszerzenie słownictwa i wiedzy z zakresu zasad ruchu drogowego.
  • Doskonalenie analizy słuchowej, wyodrębnianie, rozróżnianie i nazywanie dźwięków z otoczenia.
  • Rozbudzanie intuicji geometrycznej (koło)
  • Kształtowanie nawyku przestrzegania zasad ruchu drogowego.
Każdy czyścioch Ci to powie, mycie to jest samo zdrowie!
  • Kształtowanie elementarnych nawyków higienicznych i kulturalnych.
  • Rozwijanie prawidłowego oddechu, artykulacji i wymowy.
  • Wspomaganie dzieci w werbalnym przekazywaniu myśli i uczuć.
  • Tworzenie warunków do polisensorycznego poznawania świata.


LUTY

Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy
• Obserwacja pracy ludzi wykonujących różne zawody
• Nabywanie umiejętności wymiany jeden do jednego, jeden do wielu w sytuacji zabawy.
• Poznanie różnych rodzajów placówek handlowych i ich asortymentu.

Ferie to jest super sprawa, odpoczynek i zabawa
• Uwrażliwienie na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu.
• Doskonalenie umiejętności wypowiedzi oraz bogacenie słownika czynnego dzieci.
• Wzbogacanie wiedzy o sportach zimowych i zabawach na śniegu.

Podróżować każdy może: na rowerze, na motorze
• Rozróżnianie pojazdów poruszających się na lądzie, na wodzie, w powietrzu.
• Składanie prostych konstrukcji z papieru.
• Stworzenie okazji do obserwacji obiektów w powietrzu i na wodzie w toku zabaw badawczych.
• Rozwijanie zdolności uważnego słuchania wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób.

Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę
• Rozwijanie aktywności twórczej przez wspólne wykonywanie form przestrzennych z różnego rodzaju materiału.
• Bogacenie przeżyć dzieci przez zabawy z wcielaniem się w role.
• Poznawanie tekstów bajek, dostrzeganie podobieństw między nimi.



STYCZEŃ

Nowy rok się właśnie zaczął i z radości wszyscy skaczą
• Dostrzeganie występowania zdarzeń czasowych, por roku, miesięcy, zapoznanie dzieci z nazwami.
• Rozwijanie zdolności dostrzegania i wyodrębniania się rytmów i sekwencji czasowych.
• Poznawanie utworów literackich o wartościach wychowawczych.
• Udział w uroczystościach przedszkolnych organizowanych dla wszystkich dzieci.
Cały z cegły, ma dwie wieże, w tym zamku kiedyś mieszkali rycerze
• Zaspokajanie dziecięcej potrzeby aktywności twórczej.
• Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
• Stwarzanie okazji do wspólnych działań w zabawie.
Kocham babcię, kocham dziadka, bycie z nimi to jest gratka
• Rozwijanie zdolności mówienia o uczuciach.
• Wspieranie dzieci w działaniach świadczących o przywiązaniu i miłości do najbliższych.
• Umożliwienie wykonania własnoręcznie prezentów.
• Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
Co marzenia, to marzenia, wnet się życie nasze zmienia
• Wyrażanie własnych myśli i życzeń.
• Dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych.
• Dostrzeganie potrzeb, marzeń innych ludzi.


GRUDZIEŃ

Porządkami czas się zająć, zaraz goście przybywają
Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za najbliższe otoczenie, porządek i czystość w nim panujące.
Poznanie czynności gospodarczych wykonywanych w domu.
Zaangażowanie w czynności prospołeczne

Zasypało cały świat, nocą śnieżek z nieba spadł
Uwrażliwienie na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu.
Doskonalenie umiejętności wypowiedzi oraz bogacenie słownika czynnego dzieci.
Wzbogacanie wiedzy przez przeprowadzanie doświadczeń i zabawy badawcze.
Poznanie najlepszych utworów literatury dla dzieci.
Tworzenie prac plastycznych inspirowanych słowem mówionym.

W całym domu pachnie lasem, to już święta są za pasem
Wprowadzenie świątecznego nastroju.
Przybliżenie dzieciom tradycji świątecznych Bożego Naradzenia.
Estetyczne wykonywanie ozdób choinkowych, czynny udział w dekoracji drzewka świątecznego i sali.
Integrowanie dzieci i ich rodzin z przedszkolem.



LISTOPAD

Mały człowiek czy też duży, dobrze, gdy pomocą służy

• Stwarzanie okazji do czynienia dobrych uczynków. 
• Zwrócenie baczniejszej uwagi na przejawy życzliwości, uczynności i uprzejmości. 
• Inicjowanie działań wymagających współpracy i współdziałania. 
• Tworzenie miłej atmosfery i przyjaznych stosunków wśród dzieci.
Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje
• Rozbudzanie ciekawości i dociekliwości badawczej. 
• Budowanie prostych konstrukcji latających. 
• Konstruowanie instrumentów wydających dźwięki, dętych. 
• Bogacenie czynnego słownika dzieci.
Parasole czas wyciągać, jesień w pełni, deszcz nadciąga
Rozumienie potrzeby ubierania się stosownie do panujących warunków pogodowych. 
Rozbudzenie postawy badacza zjawisk przyrodniczych i fizycznych. 
Bogacenie doświadczeń estetycznych i twórczych.
Wszyscy razem się bawimy, wszystkie strachy przegonimy
Oswajanie strachu przed nieznanym i własną wybujałą wyobraźnią. 
Doskonalenie znajomości kolorów i barw. 
Poznanie zwierząt prowadzących nocny tryb życia. 
Nabieranie pewności w wypowiadaniu własnego zdania w rozmowie na określony temat.

                                                                                                                     





PAŹDZIERNIK
Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele
• Zapoznanie z miejscem pochodzenia owoców – sadem.
• Kojarzenie owoców z drzewami, na których rosną.
• Poznanie różnych sposobów przechowywania i spożywania owoców.

Witaminy, hop! do brzuszka, i marchewka, i pietruszka
• Poszerzanie wiedzy z dziedziny przyrody.
• Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonania prac plastycznych.
• Kształtowanie intuicji matematycznych.
• Wyczulenie na regularności najbliższym otoczeniu, powtarzanie i kontynuowanie rytmów.

Liście malowane, pod drzewami rozsypane
• Dostrzeżenie zmian zachodzących w najbliższym otoczeniu naturalnym.
• Zwrócenie uwagi na specyficzny koloryt jesieni i bogactwo owoców parkowych i leśnych.
• Dostrzeżenie różnorodności kształtów i kolorów liści.
• Rozwijanie zmysłu obserwacji i zdolności porównywania.

Las szumi jesiennie, juz robi się sennie
• Prowadzenie obserwacji przyrodniczych – mgliste poranki, chłodne dni, wczesny zmrok, szarówka.
• Bliższe poznanie wybranych mieszkańców lasu i ich jesiennych zwyczajów.
• Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej.
• Rozbudzanie poczucia estetyki.



WRZESIEŃ
Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita nas
• Zapoznanie się dzieci z nauczycielem oraz dzieci w obrębie grupy, a także z salą.
• Wdrażanie do zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem.
• Poznanie podstawowych pomieszczeń przedszkola (sala, szatnia, korytarz) i ich funkcji.
• Wspomaganie dzieci w dobrym funkcjonowaniu społecznym i budowaniu dobrego samopoczucia.
• Wzbudzenie zaufania do nauczyciela i innych dzieci.
W moim domu nie nudzi się nikomu
• Rozwijanie zdolności do uważnego słuchania opowiadań i wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób.
• Nauka bezpiecznego poruszania się po schodach.
• Wdrażanie do racjonalnego wykorzystania czasu na zabawę i porządki po zabawie.
• Kształtowanie pozytywnego, pełnego ciekawości stosunku do roślin i zwierząt.
Stop! Uwaga! Niebezpiecznie! Zasad naucz się koniecznie!
• Uświadomienie konieczności przestrzegania zasad gwarantujących bezpieczeństwo w przedszkolu i poza nim.
• Poznanie ogrodu przedszkolnego i zasad tam obowiązujących.
• Rozszerzenie zasobu słownictwa i wiedzy z zakresu zasad ruchu drogowego.
• Doskonalenie analizatora słuchowego, wyodrębnianie, rozróżnianie nazywanie dźwięków z otoczenia.
Każdy czyścioch Ci to powie, mycie to jest samo zdrowie
• Kształtowanie elementarnych nawyków higienicznych i kulturalnych.
• Nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych.
• Wdrażanie do samodzielności.
• Uwrażliwienie na estetyczny wygląd.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

ZAPROSZENIE