Zadania
dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc czerwiec
1.
Coś się skrada, coś szeleści, dżungla sto tajemnic mieści
• Rozwijanie mowy i myślenia w toku zabaw i zajęć, kształcenie
umiejętności językowych,
wzbogacanie słownictwa
• Rozwijanie postawy badawczej i umiejętności obserwacji oraz
budzenie dziecięcej
ciekawości w poznawaniu środowiska
przyrodniczo-społecznego;
• Tworzenie okazji do podziwiania otaczającego świata przyrody,
tego najbliższego
odległego - egzotycznego;
• Prowadzenie ćwiczeń ortofonicznych rozwijających mięśnie
narządów mowy;
• Umożliwienie doświadczeń w mówieniu na zadany temat i byciu
słuchanym;
• Wspieranie samodzielnych, twórczych działań dzieci.
2. Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nimi świat.
•
Utrwalenie pojęcia para;
• Uświadomienie
relacji pokrewieństwa i właściwe nazywanie członków rodziny;
•
Czerpanie radości z tworzenia przedmiotów o charakterze użyteczno-dekoracyjnym;
•
Kształtowanie umiejętności liczenia w możliwie szerokim zakresie.
3.
Szybko biegnie
każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem
·
Dostrzeganie zmian we
własnej osobie (cechy jakościowe i ilościowe)
·
Kształtowanie intuicji
związanych z relatywizmem i upływem czasu oraz umiejętności posługiwania się
określeniami czasu;
·
Nabywanie coraz
dojrzalszych kompetencji społecznych, budowanie obszaru własnego Ja;
·
Uświadomienie sobie
konsekwencji upływu czasu w kontekście rozwoju i wzrostu;
·
Doskonalenie
umiejętności budowania wielozdaniowej wypowiedzi na konkretny temat
4.
Góry, morze, wieś, jezioro, gdzie rodzice nas zabiorą?
·
Rozwijanie umiejętności ruchowych, cech motorycznych przez zabawy
i ćwiczenia organizowane oraz samorzutne;
· Dostarczenie dzieciom
wiedzy o przyrodzie i środowisku społecznym, typach krajobrazów
· Stwarzanie sytuacji do bezpośredniego kontaktu z przyrodą jako
źródłem marzeń, przeżyć i doznań;
· Rozwijanie mowy i myślenia przez samodzielne wypowiedzi na temat
zbliżających się wakacji - mówienie o swoich
marzeniach;
· Aranżowanie sytuacji sprzyjających nawiązywaniu życzliwych
kontaktów z ludźmi.
Zadania dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc kwiecień
1.
Nigdy nie bój
się lekarza, gdy choroba się przydarza.
·
Wyrabianie nawyków
prozdrowotnych;
·
Zdyscyplinowanie i
dbałość o zdrowie własne i innych członków społeczności przedszkolnej;
·
Kształtowanie nawyku dbania
o czystość w najbliższym otoczeniu;
·
Kształtowanie
umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa;
• Rozwijanie świadomości wartości zdrowia i
konieczności dbania o nie.
2.
Na wsi zawsze
jest wesoło, tyle pól i zwierząt wkoło
·
Ćwiczenie prawidłowego
funkcjonowania aparatu oddechowego i artykulacyjnego;
·
Uświadomienie potrzeby hodowania niektórych
roślin jako niezbędnych do wyżywienia człowieka;
·
Umożliwienie dzieciom
poznania życia w środowisku wiejskim i najbliższego środowiska
wiejskiego – podwórka
·
Kształtowanie
umiejętności liczenia w możliwie szerokim zakresie oraz klasyfikowanie
według cech jakościowych;
·
Kształtowanie
umiejętności oceny zachowania bohaterów utworów literackich.
3.
Wielkanocne to
pisanki, wyklejanki, malowanki.
·
Budzenie
zainteresowania zwyczajami i tradycjami związanymi ze świętami wielkanocnymi;
·
Wyzwalanie ekspresji i
rozwijanie sprawności ruchowej;
·
Wyrabianie
umiejętności kolejnego wypowiadania się podczas rozmów z całą grupą, wdrażanie
do słuchania koleżanek i kolegów;
·
Rozwijanie możliwości
wokalnych przez śpiew indywidualny i grupowy;
·
Doskonalenie
sprawności manualnej oraz poczucia estetyki w toku twórczych działań
plastycznych.
4.
Stop!
Zabraniam! Zakazuję! Śmieci w worki się pakuje!
·
Kształtowanie szacunku
do przyrody w jej naturalnej formie;
·
Dostarczanie wiedzy o
zagrożeniach środowiska i sposobach ochrony;
·
Wyrabianie nawyków
dbałości o czystość i porządek otoczenia;
·
Doskonalenie
umiejętności wypowiadania się na podany temat.
Zadania dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc luty
1.
Ferie
to jest supersprawa, odpoczynek i zabawa
·
Uwrażliwienie
na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu;
·
Doskonalenie
umiejętności wypowiedzi oraz bogacenie słownika czynnego dzieci;
·
Wzbogacanie
wiedzy o sportach zimowych;
·
Doskonalenie
umiejętności liczenia, porównywanie liczebności zbiorów;
·
Kształtowanie
umiejętności tworzenia prac plastycznych inspirowanych utworem literackim.
2. Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić
mamy.
·
Poznawanie
miejsc użyteczności publicznej oraz ich znaczenia w życiu;
·
Kształtowanie
umiejętności właściwego zachowania w miejscach publicznych;
·
Obserwacja
pracy ludzi wykonujących różne zawody w bliskim otoczeniu przedszkola;
·
Nabywanie
umiejętności wymiany jeden do jednego, jeden do wielu w sytuacji zabawy;
·
Rozbudzanie
intuicji matematycznej w obszarach: ciężar i długość/szerokość.
3.
Podróżować
każdy może: na rowerze, na motorze
·
Rozróżnianie
pojazdów poruszających się na lądzie, na wodzie, w powietrzu;
·
Składanie
prostych konstrukcji z papieru unoszących się w powietrzu i na wodzie;
·
Stworzenie
okazji do obserwacji obiektów w powietrzu i na wodzie w toku zabaw badawczych;
·
Rozwijanie
zdolności uważnego słuchania opowiadań i wierszy oraz wypowiadania się w różny
sposób.
4.
Taki
nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę
·
Rozwijanie
aktywności twórczej przez wspólne wykonywanie form przestrzennych z różnego
rodzaju materiałów;
·
Poszerzanie
wiedzy dzieci o teatrze, szczególnie o teatrze lalkowym;
·
Bogacenie
przeżyć dzieci przez zabawy z wcielaniem się w role;
·
Wyodrębnianie
cech wspólnych lalek teatralnych i różnic między nimi.
Zadania dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc styczeń
1. Nowy rok się właśnie zaczął i z radości wszyscy skaczą
·
Dostrzeganie
powtarzalności pór roku, miesięcy;
·
Spostrzeganie sekwencji czasowych: krótszych i
dłuższych (godzin, dni, miesięcy);
·
Zapoznanie
dzieci z nazwami miesięcy, pór roku, dni tygodnia;
·
Rozwijanie
zdolności dostrzegania i wyodrębniania rytmów i sekwencji czasowych.
2. Kocham
babcię, kocham dziadka, bycie z nimi to jest gratka
·
Rozwijanie
umiejętności mówienia o uczuciach;
·
Wspieranie
dzieci w działaniach świadczących o przywiązaniu i miłości do najbliższych;
·
Umożliwienie
własnoręcznego wykonania prezentów;
·
Kształcenie
umiejętności planowania i realizacji działań związanych z przygotowaniem
przyjęcia;
·
Kształcenie
odporności emocjonalnej w sytuacjach wystąpień przed widownią;
·
Doskonalenie
umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
3. Cały
z cegły, ma dwie wieże, w tym zamku kiedyś mieszkali rycerze
·
Zaspokajanie
dziecięcej potrzeby aktywności fizycznej;
·
Organizowanie
zabaw sprzyjających rozwinięciu się pożądanych cech charakteru: cierpliwości,
godzenia się z niepowodzeniem;
·
Doskonalenie
umiejętności słuchania ze zrozumieniem;
·
Ćwiczenie
właściwego ustawiania się w pary.
4. Co
marzenia, to marzenia, wnet się życie nasze zmienia
·
Doskonalenie
umiejętności wyrażania własnych myśli i życzeń;
·
Kształtowanie
umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych;
·
Doskonalenie
umiejętności liczenia przedmiotów, dokładania, zabierania, ustalania, ile
pozostało;
·
Uwrażliwienie
na potrzeby i marzenia innych ludzi.
Zadania dydaktyczno - wychowawcze na miesiąc grudzień.
1. Zasypało cały świat, nocą
śnieżek z nieba spadł
• Uwrażliwienie na
naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu;
• Doskonalenie
umiejętności wypowiedzi oraz bogacenie słownika czynnego
dzieci;
• Wzbogacanie wiedzy
przez przeprowadzanie doświadczeń i zabawy
badawcze;
• Zapoznanie z wybranymi
utworami literatury dla dzieci;
• Tworzenie prac plastycznych inspirowanych
słowem mówionym.
2.
Porządkami czas się
zająć, goście zaraz przybywają
• Rozwijanie poczucia
odpowiedzialności za porządek i czystość w najbliższym
otoczeniu;
• Pogłębianie w dzieciach
uczucia przywiązania do rodziny, potrzeby niesienia
pomocy na miarę możliwości;
• Wielozmysłowe
poznawanie otaczającego świata (węch, dotyk);
• Doskonalenie wypowiedzi
ustnych, prezentowanie własnych doświadczeń i
własnego punktu widzenia;
• Zaangażowanie dzieci w czynności prospołeczne.
3.
W całym domu pachnie
lasem, to już święta są za pasem.
• Przybliżenie dzieciom
tradycji świątecznych Bożego Narodzenia;
• Wdrażanie do
estetycznego wykonywania ozdób choinkowych, czynny udział w dekoracji
drzewka świątecznego w sali;
• Stworzenie okazji
wielozmysłowego poznawania otaczającego świata (dotyk, węch);
·
Integrowanie dzieci i ich rodzin z przedszkolem przez uczestnictwo
w uroczystości grupowej.
LISTOPAD
Mały
człowiek czy też duży, dobrze, gdy pomocą służy
·
Stwarzanie okazji do dobrych uczynków;
·
Zwrócenie baczniejszej uwagi na przejawy życzliwości, uczynności
uprzejmości;
·
Inicjowanie działań wymagających współpracy i współdziałania;
·
Tworzenie miłej i ciepłej atmosfery sprzyjającej przyjaznym
relacjom wśród dzieci;
·
Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat;
·
Doskonalenie świadomości schematu własnego ciała oraz umiejętności
porównywania obiektów pod względem wielkości.
Hula,
psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje
·
Budowanie prostych konstrukcji latających;
·
Rozwijanie umiejętności plastyczno-technicznych;
·
Tworzenie instrumentów dętych z nietypowych przedmiotów;
·
Wzbogacanie czynnego słownika dzieci;
·
Rozbudzanie ciekawości i dociekliwości badawczej.
Parasole czas wyciągać, jesień w pełni, deszcz nadciąga.
·
Rozumienie potrzeby ubierania się
stosownie do panujących warunków pogodowych dbania o
zdrowie;
·
Rozbudzanie postawy badacza
zjawisk przyrodniczych i fizycznych;
·
Wzbogacenie doświadczeń
estetycznych i twórczych dzieci;
·
Rozbudzanie intuicji
geometrycznej, dostrzeganie kształtu trójkąta wśród innych figur.
Wszyscy razem się bawimy, wszystkie strachy przegonimy
·
Pokonywanie strachu przed
nieznanym i wytworami własnej wyobraźni;
·
Zwrócenie uwagi na przyjemną
stronę zabawy i wartości z niej płynące;
·
Doskonalenie orientacji w
schemacie własnego ciała;
·
Usprawnianie i wzmacnianie
sprawności manualnej dłoni, palców – przygotowanie do pisania;
Wyrabianie pewności w wypowiadaniu
własnego zdania w rozmowie na określony temat.
PAŹDZIERNIK.
Jabłka,
śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele:
• Zapoznanie z różnymi cechami owoców oraz z miejscem ich
pochodzenia – sadem;
• Wyrabianie prawidłowych nawyków żywieniowych;
• Doskonalenie sprawności fizycznej i manualnej;
• Kształtowanie właściwej koordynacji wzrokowo-ruchowej;
• Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie
dostępnym dzieciom;
• Posługiwanie się określeniami dotyczącymi stosunków
przestrzennych.
Witaminy, hop! do brzuszka, i
marchewka, i pietruszka:
• Poszerzanie wiedzy z dziedziny przyrody;
• Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonania prac
plastycznych;
• Kształtowanie intuicji matematycznej;
• Wyczulenie na regularność w najbliższym otoczeniu,
powtarzanie i kontynuowanie rytmów;
• Zapoznanie z wyglądem, budową, smakiem i zapachem warzyw
oraz sposobami ich wykorzystania.
Liście malowane, pod drzewami
rozsypane:
• Dostrzeżenie zachodzących w przyrodzie zmian związanych z
aktualną porą roku;
• Zwrócenie uwagi na specyficzny koloryt jesieni i bogactwo
drzew parkowych i leśnych oraz na ich piękno;
• Rozwijanie zmysłu obserwacji i zdolności porównywania.
Las szumi jesiennie, już robi się
sennie:
• Wyrabianie umiejętności uważnego obserwowania przyrody;
zwrócenie uwagi dzieci na jesienną szatę lasu oraz cechy jesiennych dni
(mgliste poranki, chłodne dni, wczesny zmrok, szarówka);
• Bliższe poznanie wybranych mieszkańców lasu i ich
jesiennych zwyczajów;
• Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i
doskonalenie sprawności manualnej;
WRZESIEŃ
Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita was!
- Zapoznanie się dzieci w obrębie grupy, a także z nauczycielem i salą.
- Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem.
- Poznanie pomieszczeń przedszkolnych i ich funkcji.
- Wspomaganie dzieci w dobrym funkcjonowaniu społecznym i w budowaniu dobrego samopoczucia.
- Wzbudzanie zaufania do nauczyciela i innych dzieci.
- Kształtowanie świadomości własnego „ja” oraz orientacji przestrzennej.
W moim domu nie nudzi się nikomu!
- Rozwijanie u dzieci zdolności do uważnego słuchania wierszy i opowiadań.
- Kształtowanie pozytywnego, pełnego ciekawości stosunku do książek i literatury dla dzieci.
- Zapoznanie dzieci z barwami podstawowymi i pochodnymi.
- Wyrabianie u dzieci poczucia odpowiedzialności za porządek w najbliższym otoczeniu.
Stop! Uwaga! Niebezpiecznie! Zasad naucz się koniecznie!
- Uświadomienie konieczności przestrzegania zasad gwarantujących bezpieczeństwo w przedszkolu i poza nim.
- Poszerzenie słownictwa i wiedzy z zakresu zasad ruchu drogowego.
- Doskonalenie analizy słuchowej, wyodrębnianie, rozróżnianie i nazywanie dźwięków z otoczenia.
- Rozbudzanie intuicji geometrycznej (koło)
- Kształtowanie nawyku przestrzegania zasad ruchu drogowego.
Każdy czyścioch Ci to powie, mycie to jest samo zdrowie!
- Kształtowanie elementarnych nawyków higienicznych i kulturalnych.
- Rozwijanie prawidłowego oddechu, artykulacji i wymowy.
- Wspomaganie dzieci w werbalnym przekazywaniu myśli i uczuć.
- Tworzenie warunków do polisensorycznego poznawania świata.
LUTY
Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy
•
Obserwacja pracy ludzi wykonujących różne zawody
• Nabywanie
umiejętności wymiany jeden do jednego, jeden do wielu w sytuacji zabawy.
• Poznanie różnych rodzajów placówek
handlowych i ich asortymentu.
Ferie
to jest super sprawa, odpoczynek i zabawa
•
Uwrażliwienie na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu.
•
Doskonalenie umiejętności wypowiedzi oraz bogacenie słownika czynnego dzieci.
• Wzbogacanie wiedzy o sportach zimowych
i zabawach na śniegu.
Podróżować każdy może: na rowerze, na motorze
•
Rozróżnianie pojazdów poruszających się na lądzie, na wodzie, w powietrzu.
• Składanie
prostych konstrukcji z papieru.
•
Stworzenie okazji do obserwacji obiektów w powietrzu i na wodzie w toku zabaw
badawczych.
• Rozwijanie zdolności uważnego
słuchania wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób.
Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę
•
Rozwijanie aktywności twórczej przez wspólne wykonywanie form przestrzennych z
różnego rodzaju materiału.
• Bogacenie
przeżyć dzieci przez zabawy z wcielaniem się w role.
• Poznawanie tekstów bajek, dostrzeganie
podobieństw między nimi.
STYCZEŃ
Nowy
rok się właśnie zaczął i z radości wszyscy skaczą
• Dostrzeganie występowania zdarzeń czasowych, por roku,
miesięcy, zapoznanie dzieci z nazwami.
• Rozwijanie zdolności dostrzegania i wyodrębniania się
rytmów i sekwencji czasowych.
• Poznawanie utworów literackich o wartościach
wychowawczych.
• Udział w uroczystościach przedszkolnych organizowanych dla
wszystkich dzieci.
Cały
z cegły, ma dwie wieże, w tym zamku kiedyś mieszkali rycerze
• Zaspokajanie dziecięcej potrzeby aktywności twórczej.
• Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
• Stwarzanie okazji do wspólnych działań w zabawie.
Kocham
babcię, kocham dziadka, bycie z nimi to jest gratka
• Rozwijanie zdolności mówienia o uczuciach.
• Wspieranie dzieci w działaniach świadczących o przywiązaniu
i miłości do najbliższych.
• Umożliwienie wykonania własnoręcznie prezentów.
• Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
Co
marzenia, to marzenia, wnet się życie nasze zmienia
• Wyrażanie własnych myśli i życzeń.
• Dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych.
• Dostrzeganie potrzeb, marzeń innych ludzi.
GRUDZIEŃ
Porządkami czas się zająć, zaraz goście
przybywają
• Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za
najbliższe otoczenie, porządek i czystość w nim panujące.
• Poznanie czynności gospodarczych wykonywanych
w domu.
• Zaangażowanie w czynności prospołeczne
Zasypało cały świat, nocą śnieżek z nieba
spadł
• Uwrażliwienie na naturalne piękno zimy i
zimowego krajobrazu.
• Doskonalenie umiejętności wypowiedzi oraz
bogacenie słownika czynnego dzieci.
• Wzbogacanie wiedzy przez przeprowadzanie
doświadczeń i zabawy badawcze.
• Poznanie
najlepszych utworów literatury dla dzieci.
• Tworzenie prac plastycznych inspirowanych
słowem mówionym.
W całym domu pachnie lasem, to już święta są
za pasem
• Wprowadzenie
świątecznego nastroju.
• Przybliżenie dzieciom
tradycji świątecznych Bożego Naradzenia.
• Estetyczne wykonywanie
ozdób choinkowych, czynny udział w dekoracji drzewka świątecznego i sali.
• Integrowanie dzieci i
ich rodzin z przedszkolem.
LISTOPAD
Mały człowiek czy też duży, dobrze, gdy pomocą służy
• Stwarzanie okazji do czynienia dobrych uczynków.
• Zwrócenie baczniejszej uwagi na przejawy życzliwości, uczynności i uprzejmości.
• Inicjowanie działań wymagających współpracy i współdziałania.
• Tworzenie miłej atmosfery i przyjaznych stosunków wśród dzieci.
Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje
•
Rozbudzanie ciekawości i dociekliwości badawczej. • Budowanie prostych konstrukcji latających.
• Konstruowanie instrumentów wydających dźwięki, dętych.
• Bogacenie czynnego słownika dzieci.
Parasole czas wyciągać, jesień w
pełni, deszcz nadciąga
• Rozumienie potrzeby ubierania się
stosownie do panujących warunków pogodowych. • Rozbudzenie postawy badacza zjawisk przyrodniczych i fizycznych.
• Bogacenie doświadczeń estetycznych i twórczych.
Wszyscy razem się bawimy, wszystkie
strachy przegonimy
• Oswajanie strachu przed nieznanym i
własną wybujałą wyobraźnią. • Doskonalenie znajomości kolorów i barw.
• Poznanie zwierząt prowadzących nocny tryb życia.
• Nabieranie pewności w wypowiadaniu własnego zdania w rozmowie na określony temat.
PAŹDZIERNIK
Jabłka,
śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele
• Zapoznanie z miejscem pochodzenia
owoców – sadem.
• Kojarzenie owoców z drzewami, na
których rosną.
• Poznanie różnych sposobów przechowywania i spożywania
owoców.
Witaminy,
hop! do brzuszka, i marchewka, i pietruszka
• Poszerzanie wiedzy z dziedziny przyrody.
• Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności
wykonania prac plastycznych.
• Kształtowanie intuicji matematycznych.
• Wyczulenie na regularności najbliższym otoczeniu,
powtarzanie i kontynuowanie rytmów.
Liście
malowane, pod drzewami rozsypane
• Dostrzeżenie zmian zachodzących w najbliższym
otoczeniu naturalnym.
• Zwrócenie uwagi na specyficzny koloryt
jesieni i bogactwo owoców parkowych i leśnych.
• Dostrzeżenie różnorodności kształtów i
kolorów liści.
• Rozwijanie zmysłu obserwacji i zdolności
porównywania.
Las
szumi jesiennie, juz robi się sennie
• Prowadzenie obserwacji przyrodniczych –
mgliste poranki, chłodne dni, wczesny zmrok, szarówka.
• Bliższe poznanie wybranych mieszkańców
lasu i ich jesiennych zwyczajów.
• Kształtowanie koordynacji
wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej.
• Rozbudzanie poczucia estetyki.
WRZESIEŃ
Przyjaciół
poznać czas, przedszkole wita nas
• Zapoznanie się
dzieci z nauczycielem oraz dzieci w obrębie grupy, a także z salą.
• Wdrażanie do
zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem.
• Poznanie podstawowych
pomieszczeń przedszkola (sala, szatnia, korytarz) i ich funkcji.
• Wspomaganie
dzieci w dobrym funkcjonowaniu społecznym i budowaniu dobrego samopoczucia.
• Wzbudzenie zaufania
do nauczyciela i innych dzieci.
W
moim domu nie nudzi się nikomu
• Rozwijanie
zdolności do uważnego słuchania opowiadań i wierszy oraz wypowiadania się w różny
sposób.
• Nauka
bezpiecznego poruszania się po schodach.
• Wdrażanie do
racjonalnego wykorzystania czasu na zabawę i porządki po zabawie.
• Kształtowanie
pozytywnego, pełnego ciekawości stosunku do roślin i zwierząt.
Stop!
Uwaga! Niebezpiecznie! Zasad naucz się koniecznie!
• Uświadomienie
konieczności przestrzegania zasad gwarantujących bezpieczeństwo w przedszkolu i
poza nim.
• Poznanie
ogrodu przedszkolnego i zasad tam obowiązujących.
• Rozszerzenie
zasobu słownictwa i wiedzy z zakresu zasad ruchu drogowego.
• Doskonalenie
analizatora słuchowego, wyodrębnianie, rozróżnianie nazywanie dźwięków z otoczenia.
Każdy
czyścioch Ci to powie, mycie to jest samo zdrowie
• Kształtowanie
elementarnych nawyków higienicznych i kulturalnych.
• Nabywanie
pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych.
• Wdrażanie do
samodzielności.
• Uwrażliwienie na
estetyczny wygląd.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz